• Dzień Rodziny w klasie 3a

• „Mama i Tata najpiękniejsze słowa świata” z tym hasłem na ustach uczniowie klasy III a celebrowali Dzień Rodziny.

11 czerwca Rodzice naszych uczniów zebrali się w klasie, aby wysłuchać wierszy i piosenek przygotowanych przez ich pociechy.

Chociaż widzami były ukochane Mamusie i najwspanialsi Tatusiowie, to trema towarzyszyła każdemu z młodych aktorów. Dzieci włożyły swoje serce w występy, a zwieńczeniem tego były łzy wzruszenia kręcące się w oczach Rodziców.

Nie zabrakło życzeń, upominków i pysznego poczęstunku.

Wychowawca klasy III a – Marcelina Zapadka

• Leca 50 lat wspomnień

• W dniu wczorajszym tj. 10 czerwca odwiedziła nasza szkołę Pani Joanna Wachowska - Kierownik Zakupów i Komunikacji w zakładzie Leca® Keramzyt i ogłosiła wyniki konkursu pt. „50 lat razem – 50 Wspomnień”.

Pani Joanna podziękowania skierowała do uczniów  za tak liczny udział, oryginalność i kreatywność prac, a dyrekcji szkół i nauczycielom za wsparcie w realizacji projektów.

Nagrody - słuchawki JBL otrzymali uczniowie: Liliana Słomska, Florian Arendt

i Maja Gardzielewska.

Gratulujemy!!!

Opiekunami konkursu były Pani Malwina Jankowska-Dejna oraz Michalina Eliasiewcz

• Wycieczka do Torunia

• Dnia 6 czerwca klasy piąte wraz z wychowawcami udały się na wycieczkę do Torunia.

Dzień I

Z samego rana zebraliśmy się przed szkołą w Opaleniu i o godzinie 8.00 ruszyliśmy w drogę. Podróż minęła nam szybko. Na miejscu czekał na nas pan Paweł- przewodnik, który zapoznał nas z historią miasta oraz przeprowadził ciekawą grę „Od piernika do Kopernika”. Po wykonaniu wszystkich zadań zjedliśmy smaczny obiad w pobliskiej restauracji. Kolejnym punktem programu wycieczki był park trampolin Jump Arena. Zabawa była super!. Mimo zmęczenia, wszyscy wróciliśmy zadowoleni na kolację do hostelu. Ostatnią atrakcją tego dnia był pobyt w Domu Kłódek. Było trochę strachu, ale wszyscy sprostaliśmy zadaniom i uwolniliśmy się z wylosowanych pokoi. Mimo obaw dobrze się bawiliśmy.

Dzień II

Noc minęła nam bardzo szybko, ponieważ nie mogliśmy doczekać się kolejnych atrakcji. Po śniadaniu kupiliśmy sobie pamiątki no i oczywiście pierniki w pobliskich sklepikach. Następnie czekały na nas warsztaty piernikarskie Żywym Muzeum Piernika. Za udział w zajęciach otrzymaliśmy pamiątkowe dyplomy. Stamtąd pojechaliśmy do Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, gdzie mogliśmy wykonać wiele ciekawych doświadczeń z różnych dziedzin nauki. Wycieczka nie udała by się bez wizyty w McDonald’s, gdzie zjedliśmy obiad.

Zmęczeni, ale pełni wrażeń i zadowoleni wróciliśmy bezpiecznie do domu.

Bardzo dziękujemy naszym Paniom opiekunkom: p. Justynie, p. Renacie, p. Gabrysi i p. Asi za opiekę nad nami.

Uczniowie klas piątych.

Fotorelacja: https://www.facebook.com/zespol.szkol.w.opaleniu/

• Czy plecaki są potrzebne?

• No właśnie… Naszym uczniom niekoniecznie, ponieważ ich wyobraźnia dotycząca tego, w czym można nosić książki, nie zna granic.

Samorząd Uczniowski zaproponował wszystkim dzień bez plecaka. Takiego odzewu się nie spodziewaliśmy. Do zabawy włączyło się mnóstwo osób. A co zastąpiło im plecaki? Papierowe torby, wózki, wanienki, skrzynki, koszyki, pudełka i wiele innych przedmiotów, które zwykle mają całkowicie inne zastosowanie.

Zapraszamy do naszej galerii – to prawdziwa skarbnica pomysłów.

Ewa Gajewska, Joanna Hofman, Dorota Jakubowska

• Wycieczka przedszkolaków z Pieniążkowa

28 maja 2024 roku przedszkolaki z grupy Pszczółki i Sówki miały przyjemność uczestniczenia wraz z paniami w wycieczce do Godziszewa.

W „Kociewskiej Zagrodzie” było wspaniale, dużo przestrzeni, zieleni, zwierząt i były tam nawet daniele, osiołek i alpaki.

Najwięcej frajdy mieliśmy podczas zabaw na świeżym powietrzu: na poduchach powietrznych i wodnych, na stanowiskach do zabaw drewnianą kulką, w „Labiryncie dźwięków”, na „Sensorycznej ścieżce”, w „Małpim gaju”, w „Kopalni złota”, na Retro Autkach, gry w golfa i nie tylko.

Pogoda nam dopisała, humory również. Wycieczka była baaaaardzo udana! Wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że chcemy tu jeszcze wrócić.

Gorąco polecamy to wspaniałe miejsce!

Wych. Malwina Jankowska-Dejna

wych. Mirela Librecht

• Gminny Konkurs Plastyczny „Wiosenny kapelusz”

W kwietniu Publiczna Szkoła Podstawowa SPSK z Oddziałem Przedszkolnym im. św. Dzieci z Fatimy w Gogolewie zorganizowała konkurs plastyczny pt.: „Wiosenny kapelusz” skierowany do 5 i 6-latków.

Zadanie konkursowe polegało na wykonaniu kapelusza o tematyce wiosennej, w formie przestrzennej, z wykorzystaniem dowolnych materiałów. Na konkurs z naszego przedszkola wpłynęło 14 prac, które zachwyciły pomysłowością, starannością i niezwykłą techniką wykonania. Prace oceniane były przez jury oraz facebookową publiczność.

Podsumowaniem konkursu był pokaz, w którym każde dziecko mogło zaprezentować swój kapelusz na scenie w SPSK w Gogolewie podczas rodzinnego festynu.

Nasze kapelusze zajęły czołowe miejsca:

I miejsce - Liliana Gajewska i Liliana Potulska z grupy „0A”

II miejsce - Apolonia Czech z grupy „0B”

III miejsce- Igor Drożeński i Malwina Liberra ( nagroda specjalna) z grupy”B”

Wyróżnienia otrzymali: Blanka Górska i Małgorzata Sinicka z grupy „0A” oraz Dawid Kordowski z grupy”0B”.

Każdy z kapeluszy był wyjątkowy i zasłużył na wyróżnienie.